onsdag 1 maj 2013

Välkommen sköna maj!

Så var det äntligen maj månad! 
Idag är himlen alldeles klarblå och somrigt härlig.
Synd bara att vårvinden är alltför frisk och kall....
Ännu har inte vårvärmen kommit till våra breddgrader.


På eftermiddagen satt jag en stund inne i växthuset och
hade det varmt och skönt, ute rev vårvinden tag i träd och grenar.


Här i byn har vi haft 1:a maj jippo vid hembygdsgården.
Sambon var engagerad och sålde grillad korv. Dessutom kunde
man köpa hemmagjord mjöd och munkar. För barnen fanns massor
av olika sysselsättningar. Roligast var nog ponnyridningen,
det var alltid en lång kö till hästarna.



Sonen är inne i staden och ser på de stora paraderna och
vimlar bland massor av människor på Torget.


Nu skall jag steka plättar tills mina karlar kommer hem.

Sköna maj välkommen!

2 kommentarer:

  1. Åå så fint och trevligt!!!
    Plättar låter smaskens det...var jättelänge sen jag smakade:)
    Ha det gott i vårsolen vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Även på mina breddgrader blåser det kalla vindar! Mysigt med jippot och ponny ridning brukar alltid vara välbesökt! Härligt med plättar! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera