fredag 3 maj 2013

En sista arbetsdag

För några månader sedan, sa ja upp mig från mitt arbete
och idag var det min sista arbetsdag.
Det känns vemodigt att ta farväl av ett företag där jag 
jobbat i många, många år. Det känns speciellt vemodigt 
att ta farväl av alla fina arbetskamrater.
Men det här var ett beslut som mognat fram det senaste året.
Ett beslut, om att nu måste jag tänka mera på mig själv och 
vad som är viktigt i mitt liv. 


Nu har jag bestämt mig för att ta ledigt under våren och 
sommaren, att ta hand om det som verkligen
betyder mest. Hälsa. Familj. Livet.



Dagen har varit fylld av många tårar och många skratt.
Det känns nästan overkligt. Men jag ser framåt och
jag kommer att gå vidare.




Jag började dagen med att bjuda alla mina arbetskamrater på kaffe och  tårtor.
Smörgåstårtan dekorerade jag hemmavid i arla morgonstund.
Jag höll ett litet tal till mina kollegor och fick lov
att ha en näsduk i högsta beredskap.
Men - jag kunde skärpa mig, iallafall nästan....
Jag avslutade med en mening som jag läst under veckan och som 
jag tycker säger så mycket: "En förändring för ofta med sig 
nya och spännande tankar..."


Under eftermiddagen överräckte företaget 
den vackraste blombukett och ett vackert tennfat..
De sista arbetsuppgifterna blev avklarade och så åkte jag hemåt.
Nu ser jag framåt!

Dear Past,
thank you for
all the lessons.
Dear Future,
I am ready!


3 kommentarer:

  1. Säkert en vemodig dag ,men nu får du se framåt med nya möjligheter ,kanske kommer du och hälsar på mig någon dag ,kram nette

    SvaraRadera
  2. Så modigt, men så rätt! Kram!

    SvaraRadera
  3. Säkert tufft beslut och vemodigt! Men du kommer ju inte att bli utan att göra under ledigheten i vår och sommar i alla fall. Kom ihåg att njuta och ta det lugnt mellan varven!
    Vi kanska skall ta en ny vandring någon dag, var så trvligt i höstas?! A

    SvaraRadera