fredag 17 maj 2013

En svala gör ingen sommar, men fyra svalor....

I går kom sommarvärmen. 
Naturen exploderar .
Jag vill hänga med! ... men allt går ju så fort....


Nu blommar påskliljorna också på norrsidan av huset.
Som gula solar lyser de upp i rabatten.



Björkarna skiftar i grönt. Mot morgonsolen är bladen nästan gula,
skira, färska och fyllda med hopp om sommargrönska.



Rönnens blad är så vackra. De sträcker sig mot solen 
och växter för varje timme av dagen.

I går fick min vinranka komma ut i växthuset. Jag hackade 
mitt jordgubbsland och klippte ner mina rosor.
I dag skall jag köpa växthusgurkor och börja 
jobba med trädgårdslandet.


En svala gör ju ingen sommar....


...men när flera svalor har kommit, visst är det sommar då?
Nästan, i alla fall.... I går hade vi fyra ladusvalor här hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar