tisdag 21 maj 2013

Hong Kong och Bellis

Sommarvärmen den fortsätter!
Ljuvliga dagar fyllda med sol och varma vindar.

I går var jag till mitt föräldrahem och fixade i trädgården.
Där blommade ännu de gamla påskliljorna och narcisserna, som funnits på samma
ställe så länge jag kan minnas. Numera är blommorna vita, eller snarare
ljusgula. Månne blommor också kan bli "gråhåriga"? 


Dessa blommor påminner mig om min mamma. Dom blommade alltid till
morsdag, så jag kunde nästan varje vår ge henne en bukett med vårblommor.


I morse kom en semesterledig L förbi och undrade om jag ville komma till Hong Kong.
"Jovisst, dit har jag ännu inte varit", svarade jag. Så då åkte vi dit.
Nu undrar säkert ni som inte vet. Hong Kong? Så där bara?
Jo, det är nämligen så att här i Finland finns en affärskedja som heter Hong Kong.
Dom öppnade ett nytt varuhus här i staden för en tid sedan. Fösta dagen affären
var öppen var det trafikstockning norr om staden. Efter någon månad har det
lugnat ner sig och då är det dags för oss att ta oss en titt. 


Vi åkte också via trädgårdsaffären Bellis för att handla lite 
fiberdukar och jord. Några pelargoner hamnade också i min kundvagn....


Väl hemma satte vi oss ute i solen och drack lite te och åt färska nallemunkar.
Solen lyser från en klarblå himmel och fåglarna kvittrar.
Njuter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar