torsdag 30 maj 2013

Som ett pärlband

De soliga och varma dagarna radar upp sig som pärlor på ett band.
Nu på morgonen är det varmare än någonsin.
Jag brukar ge djuren mat på morgonen, öppnar växthusdörren 
och -takluckor, sedan sätter jag mig en stund i solen och bara n-j-u-t-e-r.


I går var jag ut till vår sommarstuga. 
Liljekonvaljerna doftar ännu kring huset och nu blommar redan
alla försommarens blommor. Allt är så vackert!



Vårt sommarhus ligger inbäddat i grönskan. Uppe på åsen växer blåbär mellan stenar
och tallar. I går vistades jag mest ute på verandan. Jag målade ett gammalt bord, sedan åt
jag min medhavda matsäck bestående av tysk medvurst, bröd och potatissallad. 
Tack och lov kunde jag skölja ned maten med kallt vatten.




Nere vid viken kluckade havsvattnet sakta mot strandstenarna. 
Vinden prasslade i löven. Fåglarna kvittrade inne bland träden och
några skrän av måsarna hördes från havsfjärden.
Annars var allt så stilla och rofyllt.


Idag skall jag åter igen åka ut till vårt sommarhus. 
Dags för lite sommarstädning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar