söndag 5 maj 2013

Vacker solnedgång

I går kväll mulnade det på till kvällen. Vi for iväg till villan och 
eldade bastun. Årets första villa-bastu!
Vi hade 90 grader i bastun och jag satt på bastulaven
och njöt, när det blev för varmt sprang jag ut i friska luften
och så in i värmen igen. Vi hade inga villagrannar i sikte, så det gick bra
att husera om som vi ville. När vi åkte hem till natten föll de första
regndropparna. Och så regnade det hela natten.
Vi har haft mulet och kallt hela dagen. Lagom till kvällen tittade
solen fram och nu väntar vi äntligen på vårvärmen.

För några dagar sedan fångade jag solnedgången i öppet vatten.




Bara för några dagar sedan låg några vilsna isflak kvar och guppade på vattnet.


Sjöfåglarna har kommit. Här kan dom simma i
den rosa solnedgången.

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen en vacker solnedgång och tänk vackra solnedgångar ...det kan jag inte få nog av, alltid lika fint att få uppleva :)
    Ha det fortsatt gott
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Men vilka underbara bilder!! Där har du verkligen fångat känslan och ljuset.
    Å så skönt det låter med bastu sen...det står högt på mannen i husets önskelista...ja min också, men han är ju med i byalagets bastugäng, så han tycker nog det vore trevligt och kunna bjuda igen någon gång.
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera