tisdag 7 maj 2013

Tack snälla!

I går kväll blåste varma sydliga vindar när jag styrde bilen
in mot staden och den fina sommarrestaurangen.
Mina f.d. arbetskamrater ville äta god mat tillsammans med
mig denna vårfagra majmåndagskväll.  



Utanför fönstret glittrade kvällssolen i vattnet och 
solen värmde även inomhus. Det var ett lätt
sorl av de andra matgästerna i restaurangen.
Som vanligt blev det många glada skratt vid vårt 
matbord både innan, medan och efter vi åt all god mat.


Till förrätt serverades gratinerad getosttoast med melonsallad.
Till huvudrätt fick vi välja mellan fisk och kött och till den
fina finalen bjöds vi på en vitchokladmousse med mörkchokladkaka
och hjortronpuré.... mmmm...


Man hade samlat upp pengar till en avskedspresent, som
överräcktes under kvällen. Åh, ni känner mig så väl....
Jag fick ett presentkort till den bästa plantskolan! Tack, tack!
Den bästa present jag kan tänka mig.
Tack alla för den trevliga kvällen och 
för alla fina år vi haft tillsammans!
Ni är fantastiska!



1 kommentar:

  1. Så fint och gott ni åt ,kul med platskolepresenten ,finns mycket att använda den till ,kram Nette

    SvaraRadera