fredag 24 maj 2013

Morgonsol


Klarblå himmel och morgonsol.
Den underbart vackra våren fortsätter.


Egentligen har vårmånaden maj redan övergått i sommar.
Sommar och sol och mygg.... För i går kväll övermannades vi av 
en myggsvärm när vi jobbade med potatislandet. Hungriga, irriterande mygg.
Om sommaren har en baksida, så är det myggen.


Fast den har helt klart mera framsidor. 
Som att nu blommar mina röda vinbärsbuskar!
(Och inga frostnätter i sikte, så jag hoppas på mycket bär till hösten).


Har man en gammal trädgård, som vi har, då blommar de mest
bedårande försommarblommor. Vad dom här blommorna heter vet jag inte, 
men lika vackra och efterlängtade är dom varje försommar.

1 kommentar:

  1. Har ju nog vetat vad blommorna heter men mitt minne sviker mig nu .Det fanns en tid då jag visste vad alla blommor heter men den tiden har gått sin väg .Visst är det vacker försommar nu men vad blommar till midsommar ingenting ,om detta fortsätter ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera