måndag 6 maj 2013

Ledighetskommittén informerar....

Måndag.
Ny vecka. Nytt liv.
Jag vaknade vid samma tid som alla andra måndagsmorgnar.
Steg upp och drack mitt morgonte och läste morgontidningen.
Skickade iväg mina karlar till jobb och skola.
Då - slängde jag mig på soffan och njöt lite extra!
Solen lyser från en klarblå himmel, vårvärmen är i antågande.
Kan det bli bättre?


Förmiddagen ägnades åt att stapla upp ved efter all vedklyvning i helgen.
Dessutom har jag hunnit med att ta upp sättpotatisen från källaren
och sätta ut i solen och dessutom hälsa på M som jobbar hemifrån idag.
Pluss att jag satt på tvättmaskinen och låtit den sköta jobbet, så att
jag kan hänga ut tvätten i det friska vårvädret. Nu redan tredje maskinen.....


Nu skall jag ut i solen igen efter en stund (jag är bara in och dricker lite
middagste). För nu skall jag äntligen så lite blomfrön. Det är dags, ja egentligen
lite för sent men ändå, att så tagetesfrön och sallader. Frösådden får stå i lådor i växthuset.


Mina ranunklar skall snart ut i vårvärmen, men dom är mycket frostkänsliga
så dom måste nog få komma in till nätterna så här i början av våren.

Någon som känner sig lite avundsjuk på min vårledighet?
Då kan jag också berätta att i kväll skall jag ut till en sommarrestaurang
för att fira lite med mina f.d. arbetskamrater. Skall blir skoj...!


4 kommentarer:

  1. Väldigt mycket avis på dig nu ,men du njut av varje sekund .Dina ranunkler är jättefina ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Ha det så kul i kväll! Och ja,e nog ganska så avis!/G

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Åhh så vackra ranunklar och hoppas att du får det underbart ikväll :) // kramar

    SvaraRadera