fredag 1 februari 2013

Jag började den nya månaden med thailändsk mat

Ooops, i morse var det - 8 grader. Det känndes lite konstigt
när det flöt vatten på gatorna igår. Fast på vintern skall det ju vara 
på minussidan, så det var ett riktigt skönt vinterväder idag!


Dagens lunch avnjöt jag på stadens bästa thailändska restaurang.
Där finns ett jättegott buffébord. Det är bara att plocka åt sig av godsakerna.
Det thailändska köket är mycket uppskattat av oss nordbor.
Jag tillhör dom som verkligen tycker om thailändsk mat.


Till efterrätt fanns kokosmjök med en risblandning, en 
av mina absoluta favoriter. 


Så var det fredagskväll igen. Skönt!

"Vilken dag är det?" frågade Puh
"Det är idag", svarade Nasse
"Å, det är min favoritdag" sa Puh
(A.A. Milne)


1 kommentar:

  1. Jag hör till dom som aldrig ätit thailändsk mat .Jag tror nog jag smakat på det mesta men thai har jag inte ätit ,har väl bara råkat bli så ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera