fredag 8 februari 2013

Dörrar och fredagsgodis

Så har ännu en vecka hastat förbi!
Idag firade vi, att vi fått ännu en ny dörr på jobbet.
Har ni tänkt på vad en dörr betyder mycket - ibland.
Man behöver inte gå runt sisådär flera hundra metrar, 
bara för att komma på andra sidan väggen. Dörrar
öppnar nya vyer, nya perspektiv och nya arbetsmönster.
Det tyckte vi var värt att fira idag. Eller som vår chef sa, likt
Neil Armstrong när han tog sitt första steg på månen:  "Ett litet steg för 
människan, men ett stort steg för mänskligheten!" 
Låter flott värre det där....

Nåja, inga foton av dörrar idag, däremot av dagens fredagsgodis.
Jag kände för lite godis när jag fredagshandlade i kväll.
Nu hade det kommit en ny Polly-påse på godishyllan.
En Polly Rocks with rocking taste of salty licorice,
lemon and milk chocolate. Den måste jag ju pröva!


Jag har ännu inte bestämt mig om jag skall tycka om eller inte tycka om.
Får nog smaska i mig några för att riktigt bestämma mig.....
Tur att jag köpte den vanliga röda Polly Milkchoco också, ifall längtan
efter det trygga alternativet skulle bli för framträdande.


Om jag har tänkt vräka i mig godis hela kvällen gäller det att flänga
runt och fredagsstäda lite först. Innan jag sjunker ner i tv-stolen
med fredagsgodiset inom räckhåll och kollar in Skavlan.
Till städningen!

Ha en fin fredagskväll önskar jag alla mina bloggvänner!


3 kommentarer:

  1. Nu är Skavlan över så jag hoppas du har en redogörelse för innehållet i påsen .Trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Polly är ju smaskens...här blev det lite lösgodis till tv-kvällen...hihih

    Ha en finfin helg vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Mums, hoppas att det smakade gott...
    hoppas att du sparat lite till kvällens mellofest också,
    hörde av mor att den finska finalen skulle gå ikväll me.
    Har du någon favorit där ??

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera