onsdag 27 februari 2013

En strimma av ljus

I dag kan jag meddela om en strimma av hopp.
För idag har jag äntligen varit feberfri. Jag har ändå 
tagit det lugnt hela dagen. Har känt mig som Northug när
han gick i mål efter 15 km fritt i dagens VM-lopp. Han var
helt utpumpad, det har jag också varit så fort jag rört på mig. 
Känner viss samhörighet med de stora idrottsprofilerna där....
(Skillnaden var väl endast att han varit igång 15 kilometer
och jag 5 meter...)


I dag har vi haft en vårdag, runt +5 grader och snön
har säckat ihop till en blöt massa. Solen lyste
från en blå himmel hela eftermiddagen.
Jag var ute på en sparkutfärd i 5 minuter, 
det var så mycket jag orkade idag.


Det var blött och slirigt ute på vår lilla väg. 
Sparkens medar sjönk ner, så det blev att leda
sparken istället för tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar