söndag 3 februari 2013

Byacafé

I helgen har hembygdsföreningen här i byn bjudit in
till byacafé och loppis. Eftersom sambon är med i
hembygdsföreningen var han med på ett hörn även i helgens
program. Byns ungmarthor hade bakat och sålde goda 
bakverk i caféet. 



Idag hade de även nygräddade våfflor på menyn.
Vi beställde varsin våffla med vispgrädde och jordgubbssylt.
Jag fick min varma våffla före sambon, så jag hann börja äta lite
före honom. Jag kan bara säga: Mmmm.....


Vad vi gjort mera denna söndag, det får ni veta en annan dag.

Lyckan är i regel något
man redan lämnat bakom sig.
Man ser den först i bakspegeln.

6 kommentarer:

  1. Så gott det där ser ut! Blir sugen på våfflor också!
    Ni tycks ha en aktiv hembygdsförening! Ha det så gott! ♥

    SvaraRadera
  2. Gott,gott ,vad kan man mera säga .Kul med aktiva föreningar .Ha en bra fortsättning på söndagen,Nette

    SvaraRadera
  3. Åhhh så goda cupcaks ser ut , hmm stavas det så ? men ja jag antar att du förstår vad jag menar ändå . Tänkvärda ord du skrivit på slutet och ja visst är det så många gånger , man ser inte lyckan förän det är försent // Kramar

    SvaraRadera
  4. Ohhh...det var mycket gott!! Det har sina fördelar att vara med i föreningar av alla de slag...!! Tänk så många ideella krafter det finns, som brinner för sin sak och vill ha en levande byggd. Guld värt!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Mysigt och gott....mums...
    Trevligt med föreningsliv och gemenskap över generationerna! :)

    Våfflor är ju bara så gott...konstigt...jag får alltid dåligt samvete numera när jag äter våfflor...undrar vad det beror på..hihih..

    Ha det så gott vännen
    Ann-Louisekram ♥

    SvaraRadera
  6. Å vilka fina bakverk! Härligt när man kan umgås tillsammans alla! Ha en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera