måndag 18 februari 2013

Dagsljuset dröjer kvar

Nu märker man att dagsljuset dröjer sig kvar längre och längre för varje dag.
I går åkte jag ut på en liten fotorunda, men klockan hann bli
runt 15:30 innan jag startade hemifrån. Jag tänkte att det var väldans 
sent innan jag kom mig iväg och jag hoppades att dagsljuset skulle
vara tillräckligt för att kunna ta några foton.
Några nästan skymningsfoton ...


Jag åkte ut till Replot hamn. Sjöbodarna står som vanligt
tätt ihoptryckta. Igår såg det ut som om de sökte värme av 
varandra i den råkalla februarivinden. 


Snödrivor mellan husen.


Det är vitt av snö på landbacken och havet ligger under ett lager
av is och snö. Man ser inte var strandlinjen går, allt är ju vitt.



Blidvädret som vi haft de senast dagarna hade bildat vackra
istappar. I lä för vinden droppade enstaka vattendroppar.


Där i bakgrunden skymtar Replot bron, som går mellan
fastlandet till vänster och skärgården till höger.
Under bron strömmade vattnet fritt, men här vid
hamnen som är längre ut i havsbandet låg isen.
De senaste dagarnas blidväder har ändå inte varit
bra för isen. Det är nog på egen risk man  
går ut på isen nu.

Klockan hade hunnit bli 16:30. Och ännu är det 
lite dagsljus kvar.....

1 kommentar:

  1. Vackra bilder, med ett alldeles speciellt ljus tycker jag, kan det möjligen vara det som du skriver, att dagarna blir längre...??!! Å takdroppet som frusit till is, det visar att det i alla fall varit plusgrader någon gång!!
    Kram kram

    SvaraRadera