torsdag 31 januari 2013

Januari sjunger på sista versen

Tänk att det redan är sista januari . Så fort tiden går, 
redan en månad avverkad av det nya året!

I dag blöt-moddigt längs gatorna i staden, det var klottigt och rätt
eländigt. Snön smälte. Under dagen runt +2 grader, men nu mot
kvällen börjar molnen åka iväg och vi har -2 grader.
Usch, så halt det kommer att vara på vägarna....

I Verhojansk i Ryssland hade dom kallast i världen idag,
hela -46 grader och en plats som haft varmt idag är Karratha
 i Australien med +32 grader. 


Dagens bild visar en vackert vit vinterskog när vi hade runt 
-5 grader och kvällssol! Nu väntar vi på fler dagar med minusgrader.
Och så väntar vi på en ny månad!

2 kommentarer:

  1. Men du vilken himlans tur att vi inte bor i Ryssland, då hade jag nog frysit ihop...

    Tack så mycket för dina snälla ord om min blogg och för gratulationerna på min treårsdag.
    En lite övermogen treåring som för länge sen lämnade puberteten.

    Tjingelingen från Rantamor På Näthinnan.

    SvaraRadera
  2. Å nu har januari sjungit klart...välkommen februari!! Ett litet steg närmare den efterlängtade våren...
    Säger som Rantamor, tur att vi bor där vi bor, Ryssland...inte bara kylan som jag känner jag skulle tycka vore svårt...!!
    Kram kram

    SvaraRadera