måndag 11 februari 2013

Blommor i februari

Idag får det bli måndagsblommor på min blogg!
Den här tiden på året är det ju tulpaner som gäller.
Tulpaner i alla världens färger. En påminnelse om 
att våren snart vinkar runt hörnet (nåja först
efter långa, kalla mars....)

Tulpanerna jag köpte förra vecka är ännu fina.



Man blir ju så glad av den soliga färgen!
I går kväll kom sambon hem med en bukett av de
vackraste, fräschaste tulpaner från trädgårdsmästargrannen.
Nu i en annan gul färg, med inslag av grönt.




Nu har jag en ny favorit! Dubbla, frasiga, ljuvliga.

Svärmor berättade om sin julamaryllis som blommar för andra
gången efter julen. Nu har den 5 blommor, sa hon.
Klart jag ville gå över till henne och fota underverket.


Tänk vad vackra blommor det finns!
Blomsterfröjd i kallaste februari.


3 kommentarer:

  1. Hej, vilken fin blogg du har och vilka underbara tulpaner. Välkommen att kika in hos mig.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Nu är jag avis på dom dubbla frasiga sådana ser man inte varje dag.fin tulpanbild den första också .Ang mina släktingar säger A-J B , K-E B och A-L B dig något ,Kram Nette

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder på tulpanerna, den ljusvit/rosa var vacker! Ha en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera