söndag 24 februari 2013

En ton på pianot

Söndag. Vi fick vänta ända till sen eftermiddag innan de
första blå strimmor till himmel visade sig. Dagen har
alltså varit grå och mulen som tidigare dagar, men
några solstrålar såg vi innan solen gömde sig
bakom skogstopparna.
Dagen bjöd på vårvärme, hela + 3 grader!

Tyvärr håller febern och förkylningen sitt järngrepp
om mig, så energin är inte på topp.
Det har blivit en hel del skidåkning för mig idag - den
som försiggår i soffan framför tv:n.....


Eftersom jag inte vågat mig utanför dörren idag, visar jag foton
av mitt gamla leksakspiano. Så glad jag var när jag fick pianot!
Jag minns när jag gick på andra klassen och på klassens Roliga Timme
spelade "Gubben Noa" på pianot framme vid katedern inför hela klassen.
Jag kände mig som en riktig konsertpianist!


Tänk så många minnen det ligger gömda i
en gammal leksakslåda!

1 kommentar:

  1. Jag minns att min kompis hade ett sådant också ,Vackert var det ute idag men nu rinner det ur näsan och piper i bröstet så få se vilken fortsättning det blir ,kram Nette

    SvaraRadera