onsdag 20 februari 2013

Äntligen lite sol !!!!

Som vi har väntat.
Väntat på en solskensdag. 
Och idag kom dagen, äntligen!
Solen kom redan vid middagstid här hos oss. 
Jag kände mig så konstigt glad idag. Glad för ingenting.
Tänk vad en strimma sol och ljus betyder mycket!

Jag läste på nätet att den här vintern har varit den mörkaste,
molnigaste vintern på 25 år. Meteorologiska institutet har 
visst gjort mätningar, så det är inte bara mitt tyckande...

När vi kom hem var klockan 17:30 och det var ljust ute!
Solen hade visserligen krupit ner bakom skogstopparna, men
de sista gula och röda strålarna lyste upp himlen.
Det var -10 grader, så man ser kölddimman som breder ut sig.
Håll till godo med några (nästan) sol-foton:






Vet ni receptet på en fin dag?
Det är solsken i februari!


6 kommentarer:

  1. Härliga, underbara vinterbilder! Man kan riktigt känna
    hur kallt det är. Kyla tycks förbättra solnedgång.
    Ruth i Virginia

    Det först bilden år otroligt väl komponerad!

    SvaraRadera
  2. så vackert ljus på bilderna // Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder!! Och de sista raderna...sååå sant!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Där tror jag faktiskt det stämmer det du läste...mörkaste på 25 år, det känns ju så...nu fick jag en förklaring till varför det verkar som de flesta längtar extremt mycket efter ljus och värme i år :)

    Ojoj så vackra bilder :)


    Hoppas du får ett fint veckoslut
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  5. Fantastiska bilder och nog är de där ljuset som balsam för själen alltid. Ljuvligt! :)

    Ha det gott!

    Kram Lotta

    SvaraRadera