söndag 17 februari 2013

Härliga söndag!

Äntligen söndag! En helt ledig skön söndag!
Tro inte att solen sken idag heller, men molnen var mycket
höga och det kändes som solen fanns där, men inte syntes. 
I slutet av inkommande vecka, utlovas lite 
kallare och kanske solskensväder.
Det får vi hoppas på!


Kl 9:30 i morse åkte sambon och jag ut till skogs.
Vi körde ut ved och stockar med den gamla
trotjänaren till arbetsskoter. Det gick riktigt bra.


Fast det började inte så bra. Inte för mig i alla fall.
Innan vi gick in i skogen skulle vi bara kontrollera ett
dike. Och vad tror ni hände? Jo, min ena fot sjönk ner 
genom snö och is och jag kände hur vattensörja rann 
innanför stövelskaftet. Dagen började alltså med en våt fot.


Men det gällde att kämpa på, för något ombyte hade 
jag inte med mig. Och vi jobbade på, jag blev riktigt svettig.
Veden skulle lyftas upp på släden och sedan avlastas ute vid vägen.
Jag gick fram och åter mellan skogen och vägen (sambon 
körde skotern). Ett steg framåt, ett halvt bakåt, det var slipprigt
i skoterspåret. Ett riktigt jumppapass. Perfekt med
kroppsarbete en söndagsförmiddag!


Vi var klara redan vid 13-tiden. Vi hade jobbat på riktigt
bra, visst ser ni all ved som vi kört ut!


Vad vi gjort mera denna söndag får ni veta en annan dag.


5 kommentarer:

  1. Härligt med frisk luft ,annat än den storstadsluft jag andats dom senaste dagarna ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Oj vad ni har jobbat på och frisk härlig luft har ni fått! Ha nu en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  3. Heja er! Ni är ett bra team ni. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Duktigt! Ni har då gjort nån nytta!
    Hoppas solen kommer som belöning snart! ♥

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder och jag anar att din kondition är på topp nu :) // Kramar så skönt då ni fått hem veden sedan

    SvaraRadera