måndag 4 februari 2013

Trollen vid slottet

Så var veckans första arbetsdag avklarad. 
Kvällen bjuder på -1,2 grader, så det får bli en 
kvällspromenad med de nya gåstavarna.

I går var vi via min hemgård, där var allt i sin ordning.
Vi körde en liten extra sväng med bilen, och jag kunde
inte låta bli att fotografera lite. Trots att det var disigt väder...

För titta, här sitter stentrollen och fryser på den stora stenen!


Glada är dom, men nog har de suttit några år där på stenen.
Mossan har ju börjat klä in de fina trollen.


Men, vad är det här för ett hus?
Kanske trollens hus?


Ett slott! 
Ståtligt med tinnar och torn.
Står där i vinterskrud.


Ett vackert stenslott ute i naturen.
Härligt!

2 kommentarer:

  1. Kul bilder du har idag ,slott och troll har sett dom förut men kan inte komma på var ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Så glad jag blev för din kommentar hos mej, ja det blir jag ju alltid, men...du skrev att du fastnade för mina bilder först och sen hur jag skriver...det sista är nog mer som jag tänker...sen rinner det liksom bara på.
    Vilka fina bilder, men var sjutton har du slottet?? Bara så där mitt ute i ödemarken eller...?? Å trollen...det är inte ofta man får dom på bild, men ibland så...De ser väldigt glada ut trots vädret...!!
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera