måndag 25 februari 2013

Solens kvällsstrålar

Några solstrålar fick vi i dag också, men inte var dom många.
Först till kvällen behagade molnen skingra sig, och då är det
ju så vackert. Nu har vi ljust ute ända till kl 18!


Kvällsstrålarna lyste ljusrött på snön som döljer stenhögen.
I bakgrunden ser ni växthuset. Om någon månad spirar grönskan
därinne. Det ser jag fram emot!


Tittar jag åt andra hållet, ser jag solen som ännu syns 
ovanför trädtopparna. 



Nu syns endast en gul-röd himmel. 
Kvällen blir kallare, vi har redan minusgrader.

5 kommentarer:

  1. Här har vi haft två otroligt finfina dagar med sol och många plussgrader.
    Imorron har vi planerat en havsutflykt med korvgrillning och lite fiske...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Nu är det feber här också så jag fryser så in i norden .Hoppas du känner dig bättre ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Ooj såå vackra bilder!

    Nu lyser solen här också och smälter snö och is så det droppar från taket...härligt.


    Hoppas du får en finfin dag
    Ann-Louisekram ♥

    SvaraRadera
  4. Verkligen vackra bilder, den sista fastnade jag extra mycket för...Ja, nu är det inte långt borta, dessa kvällar när man kan njuta av ljuset extra mycket när man kommer hem från jobbet!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Ha läst litet missat här. Hoppas du kryar på dig snart! Jag undviker folkmassor nu och hoppas få ha ett friskt sportlov. Jag har klarat mig från alla maginfluensor som gick innan, peppar, peppar.
    Nu längtar vi faktiskt efter vår! ♥

    SvaraRadera