lördag 16 februari 2013

När hade vi en solskensdag senast?

Nu skulle det sitta bra med en solskensdag!
Men se icke, det matas på med moln och lågtryck hela tiden.
Så dom där solskens-Dvitaminerna, dom får man inte gratis utan
dom måste ätas som små tabletter eller genom att äta speciell mat.
Nä, nu vill jag ha lite roligare väder! Dagen har varit sådär
gråmulen, gråsmutsig och gråtrist som det bara kan bli när 
temperaturen visar på enstaka plussgrader - med moln.
För att riktigt understryka hur tråkigt väder vi har haft idag
skall jag visa några riktigt tråkiga dagsfärska foton.


Snöblandat regn och saltade vägar, kan det vara värre?
Vägsaltet är sambons fasa. Jag, för min del, tycker att det
är positivt när vägarna inte är glashala. Men genast får 
man mothugg av sambon, som anser att både bilar och
naturen tar stryk av saltet. Det är ju sant, men det kan
rädda människoliv, brukar jag invända. Hmm....


Inne i staden var det smutsigt och grått och trist. Här en bild
från förmiddagen, när just inga människor ännu var i farten.


Måste få visa en tråkig bild från garaget, där jag har min bil parkerad.
Min bil är där längst bak, så den syns inte på bilden. Sällan det
är så få bilar i garaget, men en lördagsmorgon då är där lugnt.


På eftermiddagen var jag en sväng via skogen, sambon behövde lite
skjuts. Trots att det är grått och trist väder, visst är det lite roligare att visa
ett naturfoto? För ser ni Fantomen i stenen här framme? Eller 
är det någon annan stengubbe som gluttar på en?

Nu njuter vi av lite vitt vin och har en skön hemmakväll.
Hoppas ni också har det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar