lördag 23 februari 2013

Hej Ruth!

Häromdagen fick jag en kommentar från Ruth i Virginia.
Tack för de värmande orden! Jag tycker det är så roligt att ha 
läsare från USA! Hoppas snart få höra av Dig igen!

Jag har också en kusin som heter Ruth. Hon bor i Ontairo,
Canada. Så jag vill också hälsa så mycket till min kusin Ruth
och till Susan, som jag tror tittar in hos mig ibland! 


När jag var 20 år var jag tillsammans med tre av mina kusiner 
till Canada och hälsade på min kusin Ruth, hennes familj och min farbror
Matt (döpt till Mathias). Matt var min äldsta farbror och han åkte över
till Canada i sin ungdom och stannade där resten av sitt liv. Han dog för
många år sedan. Canada-resan var min första utomlandsresa (om jag borttar
några Sverige-resor). Det var en härlig upplevelse, vi bodde hos min kusin
och hela familjen tog så väl hand om oss. Vi upplevde massor! 
Så mycket jag lärde mig under de två veckorna vi var där. 
Ännu minns jag cornflakes:en och brödet med jordnötssmöret, som
vi åt till morgonmål. Ibland kan jag längta till dessa smörgåsar med 
jordnötssmör, ofantligt gott tyckte jag då... En av de 
härligaste utflykterna vi gjorde var till Niagara Falls. Så mäktigt!
Min farbror hade jobbat som arbetsledare när man grävde ut tunnlarna
under fallen. Naturligtvis fick vi gå ner i gångarna och stå där rakt under
fallen i öppningen rakt ut mot vattenväggen som vräkte ner i ett
öronbedövande ljud. Ett av många minnen för livet!

All the best to my cousin Ruth and her children Margret, Susan
and David with their famelies!

4 kommentarer:

  1. Vilken resa du hade, kan förstå att dessa minnen sitter kvar inom dig.
    Tänk att stå där bakom fallet det måste ha varit mäktigt. Du får nog ta å göra en resa till till det stora landet.
    Ruth brukar titta in till mig också riktigt kul att ha långväga gäster i kommentars rutan.

    Här skiner solen idag.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Canada...ett ställe jag gärna skulle åka till. Fått för mej att det är oerhört vackert, och betydligt lugnare än USA, på alla sätt och vis. Eller också är det bara inbillning, men man hör inte alls lika mycket om saker som händer i Canada. Förstår att det är en resa du aldrig glömmer. Och vem vet, det kanske snart är dags för en till...??
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag har också varit till Canada vi var och hälsade på min mans släktingar ,vi flög till Vancouver ,vi var där i 3 veckor .Det är snart 10 år sedan .Kunde nog tänka mig att åka dit igen men nu är så många borta av dom . Tragiska händelser . Alltid är det kul att märka att man har läsare från andra sidan jorden .Du borde installera en flaggräknare ,jag har nu haft besökare från 81 länder det känns underligt .Hoppas du kryat på dig lite ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Fortsätt krya på dig vännen!
    Intressant läsning :)

    Hoppas du får en fortsatt fin helg
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera