onsdag 6 februari 2013

Inhemska tulpaner

Efter 12 timmar på jobbet tyckte jag att jag var värd
en bukett tulpaner! När jag var in till kvartersbutiken för
att handla lite bröd och mjölk, fick en knippe inhemska 
tulpaner följa med mig hem.


Jag undrar om tulpanerna kommer från vår trädgårdsmästargranne,
där odlas tulpaner i flera växthus den här tiden på året...
Det är i alla fall bra att veta att man köper inhemskt.
Att man gynnar den inhemska företagaren.


Dagens tulpaner är ljuvligt gul-orange. 
De ser lite försynt blyga ut, men är sååå vackra.

I kväll har vi -7 grader och uppehållsväder.
Nu får det bli en kvällsrunda med gåstavarna!


2 kommentarer:

  1. Så vackra tulpaner ,så du bor granne med växthusen du också då kanske du bor grannar med mina kusiner och min farbror också n kram Nette

    SvaraRadera
  2. Visst var du värd dessa vackra tulpaner...självklart...jättevackra!! :)
    Mysigt att ha så nära till detta :)
    Hoppas din torsdag blir fin
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera