tisdag 10 januari 2023

I vinteride

 Hela den här veckan har utlovats nederbörd i en eller annan form. Både idag och igår har det snöat, ibland mycket och ibland endast enstaka flingor. Från och med i morgon utlovas plus-grader och då lär väl nederbörden komma som regn. Lite less blir man ju när inte solen tittar fram. Dagarna är mörka och att vi går emot ljusare tider det har man inte minsta koll på....

Vid middagstid bestämde jag mig för att gå ut en sväng, nu valde jag att inte gå upp emot skogen utan det fick bli längs upplogade vägar runt byn.

Jag kunde konstatera att snöhögen vid dagis-parkeringen ännu är något mindre än förra vintern, men den lär växa ännu...

Det var grått och trist, som här när jag gick förbi de stora spretiga lärkträden som ser så sorgsna ut nu på vintern...


Två röda gamla hus piggade ändå upp i det gråa och det vita.

Som sagt var det ett trist väder. Och till råga på allt började snöfallet åter tillta.... Inte var det många som var ute heller, det såg rätt lugnt ut i byn,. Några var dock ute för att skotta snö och några susade förbi i bilen. De s.k. oxveckorna är här och nu traskar vi alla på i gamla fotspår tills vårsolen börjar tina upp oss! 

Det gäller att härda ut, tänkte jag, och gick hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar