tisdag 31 januari 2023

Det var den januari månaden....

 När jul-och nyårsfirandet var över och oxveckorna tog vid då kändes det som evigheters evigheter tills allt det mörka och allt det småtråkiga skulle vara över. Och så i ett hu-uu-uijjj så skriver vi redan sista januari idag! Årets första månad är till ända och här sitter jag och undrar hur det här gick till...

Månadens sista dag bjuder på ett vackert vinterväder. Igår snöade det och idag är både träden och marken vita igen. En småkylig, härlig dag som tackar för hela januari månad - som faktiskt bjudit på ett riktigt omväxlande väder. Själv har jag tagit mig igenom isiga vägar och mörka kvällar med hjälp av kakbak, bokläsning, skogsjobb och en hel del roliga aktiviteter som jag både bloggat om och varit rätt tyst om.

I nyhetsväg har månaden bjudit på ryssarnas fortsatta hemska invasionskrig i Ukraina och med massor av skriverier om omvärldens eventuella stöd i form av pansarvagnar och stridsflyg för att stoppa ryssen. Det har rapporterats om Turkiets utspel om Finlands och Sveriges Nato-ansökan och om alla dessa sprängningar, skjutningar och om koran-bränningen i Sverige. Det har gjorts illdåd även på andra håll i världen, som i Pakistan, Iran och Israel. Lokalt har det diskuterats om de höga el-priserna, de hala vägarna och så förstås om en välfärd som har personalproblem.... 

En månad med både ondska och med glädje. En månad med problem och med lösningar. En mörk månad men också med vetskapen om att vi går mot ljusare tider!

Här sitter jag och tänker att det var den januari... rätt bra ändå för egen del... 

Och så spänner jag blicken framåt och väntar in en ny månad. Roligt med något nytt i morgon! Roligt att få se framåt! Roligt om det skulle bli bättre!

Om några timmar kör vi februari! 👸

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar