fredag 30 juli 2021

Vilken lördag, fortsättning

 Det var lördag i juli och vädret var perfekt,. Det hade hunnit bli kväll innan vi kom ut till vårt sommarparadis. Nästan ingen vind, nästan inga mygg. Och solen sken och värmen var påslagen.


Jag satte mig ute vid bryggan och lapade lite kvällssol. Här ute vilade lugnet.

Några lätta små moln drev in till natten och det kändes faktiskt lite skönt att solen inte var så stark. Så blev bastun klar och veckans höjdpunkt avnjöts uppe på bastulaven.

Våra badhanddukar, som vi använt i bastun, fick sedan hänga på tork ute på verandaräcket. Är det någon som känner igen badhandduken närmast i blid? Det är den badhandduk som jag fick av min mamma när jag som barn skulle åka på min första simkurs i Maxmo. Numera har färgerna bleknat en aning, men den är fortsättningsvis lika skön att använda!



 Till min stora förvåning orkade jag hålla mig vaken ända tills kvällshimlen färgades röd. Det var så vackert! Kvällen var varm och härlig. 


Jag stod länge där ute och beundrade det blodröda vattnet. Sedan gick jag in och sov gott en hel natt.

Och på söndagsmorgonen satt jag åter ute på bastutrappan med min mugg med kaffe. Jag hade hittat en gammal tidning med en olöst ordfläta, så den tidningen fick förstås hänga med mig ut i solen. Vilka härliga sommarmorgnar har jag inte tillbringat där ute på den trappan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar