onsdag 7 juli 2021

Igår önskade jag åtminstone lite regn....

 Önska kan man ju alltid. Fast önskningarna slår ju inte alltid in, förstås. Så då får man önska igen. 

Alltså jag upprepar: jag önskar en lämplig regnskur! En liten regnskur med mycket väta, tack...

I går trodde jag verkligen att vi äntligen skulle få lite regn. Mörka moln hopade sig. Det såg verkligen lovande ut. Visst en och två droppar fick vi, inte mera än så. Regnmolnen drev tydligen förbi oss. Under natten hade vi fått ytterligare några fler droppar och dom dropparna tackar vi för.  Annars är värmen fortfarande påslagen, 31 grader under gårdagen och 28 idag (alltså i skuggan och jag är inte i Sydeuropa på semester...). Nu står mitt hopp om lite mera regn till kvällen/natten...

Vädret blir vad det blir, jo jag vet. Nu kör vi sommarvarm onsdagskväll istället! En härligt tropisk sommarkväll med fågelsång och inte minsta kall nordanvind!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar