lördag 1 februari 2014

Redan februari

Månne tiden går snabbare med åren, för visst tycker jag att 
januari sprang förbi med snabba steg. Ja, för plötsligt har vi redan
februari! Det känns som om jag missat alla långtråkiga dagar i januari, alla
mörka kvällar och alla händelselösa stunder efter den glättiga jul-och nyårshelgen.
Nu välkomnar jag februari med öppen famn!


Idag, lördagen den första februari, har vi åter haft en skogsdag.
Man varnade för dåligt väder i nyheterna, men vi har haft en bra dag.
Mulet och en och annan snöflinga, men inga snömängder att tala om.
Det var friskt och härligt ute i skogen. I dag var vi fyra personer som hjälptes
åt vid röjningen av sly längs ett skogsdike. Då går det undan, vill jag lova!


Jag hade ingen kamera med mig i skogen, så det får lov att bli januari-bilder
från min dag vid Svedjehamnen i Björköby. 
Jag önskar er alla som tittar in en fin februari!  
Sköt om er!

1 kommentar: