fredag 14 februari 2014

Vändagen och lite nytt

Ha en fin dag alla ni som kikar in till mig idag!
I dag har vi vändagen, en fin dag så här mitt i februari.
För vänner behöver alla. Tack för att ni finns.



I dag har vår dagstidning ändrat sig och fått nytt format.
Jag tycker om vår tidning och jag läser papperstidningen varje morgon.
Nu när jag har lugnare morgnar hinner jag läsa mycket mer och tycker
om att sitta vid köksbordet och läsa medan jag dricker min första kopp te
och äter min frukost. Det är något visst med att vända sida, höra
prasslet av papper och så få upptäcka nya rubriker, texter och bilder 
på nästa sida.


Jag, som ohjälpligt är en nyhets-fantast, läser nyheterna
på nätet också. Flera gånger per dag. Det är ju så i dagens samhälle att allt 
händer så snabbt och du hänger inte med om du inte uppdaterar dig på nätet.
Men vill du i lugn och ro läsa något, ja då är papperstidningen den bästa.
Ibland måste vi lära oss att allt inte behöver gå med rekordfart,
att vissa saker mår bra att tas in i lugnare tempo.


Jag hoppas papperstidningen får finnas. 
För hur skulle mina morgnar se ut om jag inte hade min tidning?
Jag är av den årgången att jag inte vill sitta framför det
digitala hela dagen.

Hope You have the best Valintains Day ever!

5 kommentarer:

  1. Tack själv vännen för att du finns♥
    Stoor Alla Hjärtans Kram till dig
    /Lollo

    SvaraRadera
  2. Oj har dom ändrat format på tidningen, då får vi vår ÖT också i det formatet
    nästa vecka.
    Kul för den har varit tråkigt stor och med lösa blad som ramlat ut...

    Ha nu en underbar Vändag.

    Tjing från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Jo jag föredrar allt papperstidning...och gör likadant som du, börjar dagen med frukost och tidning. Hur kul vore det med en läsplatta bredvid frukosttallriken...eller ännu värre laptopen...??!! Näe tidning ska det vara, så man får med alla små notiser, kan bläddra tillbaka om man missat något, och kanske rent av klippa ut något man vill spara!!
    Önskar dej också en riktigt fin vändag!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. kramar till dej också på vändagen!Ja visst va vasablad mindre men det fanns nästan mer i den, jag tyckte den va bra o gubben tyckte det va mest reklam i den.

    SvaraRadera
  5. Stor Valentine KRAM
    å missa nu inte....

    SATURDAY SHOW OFF

    de e kul att vara med :)
    Välkommen
    Håkan

    SvaraRadera