torsdag 6 februari 2014

Spår i snön får tankarna att flyga

Ännu en grå dag ligger som på en bricka framför.
I dag har vi någon minusgrad. Men, men det utlovas plusgrader till helgen
och de vill man ju inte ha. För är det vinter - så skall det vara vinter! Please.


I går på min middagspromenad gick jag upp till skogen för att 
se om rådjuren och vitsvanshjortarna hade varit i farten.


Det var tyst i skogen, här vid det gamla älgtornet. Det var skönt att vandra 
 längs de små skogsstigarna, låta tankarna flyga och för en kort
stund koppla bort mina texter.
Just nu blir det många timmar framför datorn....


Så ser jag spår i snön. Och tittar jag närmare ser jag tydliga tecken
på att ett klövdjur har varit i farten. Det är små fötter. 
Visst, här har något hjortdjur gått förbi för en stund sedan!


Ute vid vinterutfordringsstället finns massor av spår i snön.
Här har djuren fått sig ett skrovmål. Det är tyst kring platsen när jag
närmar mig. Jag har säkert hörts på långt håll, jag med mina stora fötter...
Tänk så spännande det skulle vara att sitta i ett gömsle och titta
på djuren när de kommer fram för att äta. Jag drog upp förslaget för sambon
i går kväll. "Du kan ju sitta där någon natt", sa han. 
Det var ju mera dagtid jag hade tänkt....


5 kommentarer:

  1. Hahaha...och kanske med sällskap ja...Att sitta själv en natt känns väl sådär...
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Det där med att sitta i något gömsle nattetid var väldigt mycket på tapeten här när äldsta sonen var yngre. Då var björnar det man ville se. Hoppas du lyckas dagtid! :o)

    SvaraRadera
  3. Det är nog väl på natten det rörs på det stället men jag föredrar nog dagen ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Alltså hörru VAD du har gått framåt med ditt skrivande! Dina texter har förstås varit fina tidigare också, men du har hittat en så härlig egen stil nu. Tycker jag, då. Jag är SÅ imponerad av dina bloggtexter! :D Heja dig!

    SvaraRadera
  5. Hahaha skrattar lite åt din mans kommentar om att du kunde sitta där någon natt , men jag håller med dig det skulle vara enormt roligt att få sitta i ett gömsle och vänta på det vilda // Kram

    SvaraRadera