söndag 16 februari 2014

Sången ljöd hela natten.....

Lördagen blev en lite ovanlig dag. 
Jag var ute på två jobb och så avslutade jag kvällen
med fest. Sambons kör hade sångarkväll med tre andra körer.
Först bjöd de på konsert inför publik och efteråt blev det samkväm
med mat... och massor av sång. Aldrig tror jag väl att den nya
lokalens utrymmen har fyllts med så mycket sång som i går kväll!


Efter konserten hjälptes alla åt att plocka fram långbord och duka fram glas,
tallrikar, bestick och sångblad. Så kunde vi sätta oss och sjunga så väggarna bågnade. 
En manskör förhöjde stämningen med snapsvisor på löpande band både före
och efter maten. En underbart god mat kan jag tala om. Jag spanade in
serveringsborden innan allt var framdukat, kunde inte låta bli att
låta snålvattnet rinna.... och då visste jag inget om den 
fantastiska efterrätten (hjortronparfait och jordgubbar)...


De olika körerna framträdde med sång och musik, solister sjöng och
vi fick allesammans sjunga med i massor av allsånger.
Kan tala om att vi knappt hann äta maten innan nästa sång stod på tur.


Stämningen var god. Det var ett konstant sorl och det var medryckande sånger.
En av kvällens absoluta höjdpunkter var när en av körledarna
sjöng ur en opera. Nästan så taket lyfte och virvlade iväg med snöflingorna 
som dalade utanför. Fram på småtimmarna kom de skojfriska
sångerna fram, små hyllningar till de andra körerna och
dess körmedlemmar.


Det var en underbar afton tillsammans med sångarsjälar. En afton som många
kommer att minnas med glädje. För sången och för den goda maten.
Fram emot natten blev det dans på ett minimalt dansgolv.
Det var då uttrycket "packade som sillar" stämde överens
med verkligheten.


3 kommentarer:

  1. Åhhh så gott det där såg ut // Kramar från mig Anita

    SvaraRadera
  2. Så trevligt! Sådant förgyller! Jag tycker innehållet på tallriken ser nästan ut som det jag åt på min galakväll.
    Ha en riktigt fin vecka! ♥

    SvaraRadera
  3. Härligt med trevliga kvällar .här har det varit bloggstrul hela kvällen har inte gått att få fram blogglistor ,kram Nette

    SvaraRadera