söndag 2 februari 2014

En kväll hos goda vänner

I går kväll var vi inviterade till våra goda vänner som
bor nästgårds. Redan i tamburen hälsades vi översvallande 
välkommen av deras lilla hundvalp. Den sprang i 
cirklar, hoppade, rullade, slickade och bet i händer,
kläder, fötter och allt som rörde sig. Och den var lika
översvallande lycklig hela kvällen (undrar om den är helt
utslagen idag eller om ångan är uppe igen...)


Att få lilla Ella på bild var svårt. Här ligger hon stilla på golvet vid
sambons fötter och kikar på mig när det blixtrar om kameran.
Sedan var det full rulle igen.... en fartfylld baby i huset...
Kvällen inleddes med kaffe och ekologiskt te för min del.


Jag måste bara få visa den fina Pentik-tekoppen som mitt te serverades i.
Så snygg kopp, rund och mycket bekväm att dricka ur.

.
Ännu en matbild... här har kvällens lilla salta kommit fram på bordet.
En supergod laxpaj med utsökt sallad till ett glas rosévin. Utsökt gott.
Jag tror jag och sambon tog minst tre gånger av pajen (den var gjord av mörkt
glutenfritt mjöl i degen och grynost i äggstanningen, mmmm. Tur att jag fick receptet!). 
Efter allt ätande satt vi långt in på småtimmarna och testade engelskt
cider. Den hade låg alkoholprocent, så ingen fara... Spännande 
att testa nya smaker. Tack för en trevlig kväll K&H!


4 kommentarer:

  1. Så fin kopp o ovala tallrikar..Fina vinterbilder du hade i de andra inläggen.Hundvalpen va också så gullig..tycker den liknar brorsans flickas hund..

    SvaraRadera
  2. Förstår att ni hade en trevlig kväll och säkert inte behövde någon nattamat
    när ni kom hem...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Ja jag håller med Rantamor med att jag ser att ni haft det mysigt :) Härligt söt liten vovve . Ha en underbar vecka // Anita

    SvaraRadera
  4. Vad härligt allt ser ut och det smakade säkert jättegott :)
    Mycket fin kopp där du!
    Guud så go´ lite voffs...underbart med hundar :)

    Önskar dig en riktigt fin inledning på nya veckan

    SvaraRadera