fredag 21 februari 2014

Solsken i två minuter

I dag är molnen här igen. Det känns som dom aldrig lämnat oss.
Men igår hade vi omkring två minuter ett klart solsken!
Jag såg en glipa med klarblå himmel och det kändes himmelskt!


Här har ni beviset. Tänk att en ljusblå färg kan vara så efterlängtad.
Det kändes som jag aldrig sett något så vackert.
Trots att vi hade flera minusgrader igår kändes det som om
vårhimlen fanns där uppe. (Dags för ett litet vårskrik kanske...)


Nästan så jag hade glömt bort hur solen kan färga snön vit och blå.
Här är jag ute på min promenad och går längs en häststig vid skogskanten.
Då glimmar solstrålarna fram - och det känns som om man bara vill le.


Ute på slätten är nästan all snö borta.Eftersom vi hade rätt kallt igår hade den lilla stigen
frusit på.Tittade man noga efter såg man vem som gått här.
Hästskor, hundtassar och stabila vinterstövlar.


Fascinerande avtryck kan tyckas. Men i kväll utlovas snö och till
helgen och nästa vecka kommer värmen, så det är nog sista dagen
med dessa avtryck. Så speciella, så avslöjande.....

2 kommentarer:

  1. Kallt säger dom att det är där ute ,inga kunder just nu det är visst en puck på gång i TV,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  2. Ytor att gå på och stå på är väldigt intressanta, spår likaså.
    Och visst längtar vi efter våren nu!

    SvaraRadera