onsdag 12 februari 2014

Bara nästan

Anemone Nemorosa.
I dag när jag var in via en av traktens stora hemtextilaffärer, vad
tror ni mina blickar fastnade på om inte en huvudkudde som skulle
passa så bra till den här bloggerskan? Nästan så jag måste köpa, men 
bara nästan.....


Sonen och jag var på shoppingrunda, han skulle ha en ny jacka.
Jag hade ju tänkt en lite varmare jacka, men det är vårjackor i affärerna nu.
"Är det du eller jag som skall bestämma vilken jacka jag skall ha", undrade
sonen lite irriterat när jag sökte bland jackorna hos J&J. Han hade ju redan
hittat den bästa. Lite tunn tyckte väl jag, men vad gör man när
bäraren hittat sin favorit? 


Efteråt gick vi på en liten pratstund. 
Och vad ser jag när jag tittar mig runt, jo de flesta ungdomar 
har ju just den typ av jacka sonen valt... Förstå att jag känner mig lite ute.

Ålder är inte en fråga om år
utan om sinnestillstånd.

3 kommentarer:

  1. Kudden passar onekligen dig .Kram ,Nette

    SvaraRadera
  2. ja den passade dej bra! Så kan det va med barn..de vet vad de vill ha ..fast jackan är tunn kanske den är lite varm ändå..det är snart vår..Fast här har det snöat nu imorse..tycker det får räcka nu.

    SvaraRadera
  3. Kommer så väl ihåg när min son var ungefär i samma ålder... Jag blev så småningom så gott som portförbjuden från hans klädshopping p.g.a att jag inte kunde hålla min åsikt för mej själv : ) Ja, ja, det är inte lätt...
    / Anne

    SvaraRadera