torsdag 13 februari 2014

Lite, bara liiiiite

Nu längtar jag efter solsken.
Det skulle räcka med endast lite. Ja, en halv dag eller så.
För nu har vi haft grått och ruggigt alldeles för länge.
I natt kom ännu ett lager blötsnö. Som jag tidigare
i veckan konstaterat - alldeles i onödan. Snön bara smälter bort, 
det blir vått och klottigt. Snälla solen kan vi inte få liiiiite vinterväder....?!




När jag var ute på min middagspromenad var det grått och mulet.
Inte mycket som lyser upp i landskapet. Det kom en och annan snöby,
som inte varade länge, men som fyllde på blötsnön på marken.



Grått. Murrigt. Ingen sol.



Nere vid bäcken hittade jag ändå vackra färger. Isen såg beige ut, 
det var skogsvattnet som varit målarmästaren.
Hade jag fått vara målarmästaren hade jag istället målat
himlen blå med en gul sol i högra hörnet. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar