lördag 8 februari 2014

De pudriga pastellerna ute i naturen

Häromdagen när jag var ute på min promenad såg jag vårens trender
ute i naturen. För titta här nedan:
Grafiska former och en pudrig pastell (dimblått eller gråblått)....


Kan ni gissa var jag hittade så lämpliga grafiska former?
Ja, för ni vet säkert att i vår är det trendigt med rutor, ränder,
prickar, trianglar, kuber.... 


Hi, hi det är en gammal el-ledning som jag fångat på bild.
Men visst är himlen lite åt den trendiga pastellfärgen (lite fel färg här på bloggen)?
När jag gick vidare såg jag fler trendiga färger:


Kvällshimlen färgades pudrigt rosa!
Nästan i alla fall.... lite åt vispgrötshållet är det!


Här hemma finns det mera rosa och korall.
En föraning om att våren kanske är på väg om någon månad.
Först skall vi bara ha långa, kalla mars också....

1 kommentar:

  1. Härligt! Och visst är det något som händer så här i början av det nya året, med ens vaknar de där pastellögonen till liv. Jag tror vi behöver allt det pastelliga så här innan våren kickar igång. Att få omge oss och längta lite.

    Ha det så gott och njut av din helg!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera