lördag 9 november 2013

I köket på Strömsö

För en tid sedan gjorde jag ett reportage på Strömsö.
Ni vet huset där tv-programmet Strömsö spelas in.
En helt fantastisk dag med massor av kreativa människor.
Ett glatt och positivt gäng som verkligen bjöd på sig själva.


Jonathan Granbacka och Paul Svensson skrattade och hade mycket
skoj i köket bland vackra grönsaker och grytor som kokade på spisen.


Flabb helt enkelt. 
Jag kom verkligen in till ett trevligt gäng med god stämning.
Inte helt lätt att fotografera de två i köket på Strömsö....


Paul Svensson är en av Sveriges bästa kockar. Till vardags är han
kreativ ledare på Fotografiska Museet i Stockholm. Dessutom äger
han ett café-bistro i Göteborg. Och så ställer han upp på en rad olika projekt, 
som t.ex. att vara kock på Strömsö. Han flyger in en gång per månad till
Vasa för att vara med i inspelningen av programmet.
Jonathan är programmets glada och trevliga programledare. 


Paul är så där småbusig och fin som man har fått för sig
när man sett honom i tv. Jag och Paul satt och pratade
en stund före inspelningen, så visst, han kan vara allvarsam också.


Men i köket mellan tagningarna är det full fart. Skratt, skoj
och mycket pladder!

Vill du se fler bilder från Strömsö, kan du kika in i
den finlandssvenska veckotidningen Kuriren nr 17!

2 kommentarer:

  1. Man kan nog se att Paul har den där glimten i ögat ,tyvärr går programmet på lite tokig tid i min kalender men nog har jag sett det många gånger .Kan inte förstå att du har mitt gamla blogginlägg i din lista ännu jag satte in ett nytt igår kväll men det syns inte .Nu var jag in och uppdaterade och då kom det fram i din lista .Det är mycke underligheter på bloggen nu ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Och jag har missat programmet helt!! Men efter att ha sett dina bilder...måste nog ändra på det!! Ser ut att vara glada kockar med glimten i ögat...Men sen undrar jag lite...reportage...vad jobbar du med egentligen?? Nu blir jag lite nyfiken...
    Jodå, jag kan gott erkänna att de första dagarna i soffan var rätt behagliga, ända tills solen visade hur mycket damm det fanns överallt...gud, jag fick nästan panik där jag låg!! Men nu så har paniken lagt sej, det ösregnar ute och jag är ju på benen igen...och dammtrasan har gått varm.
    Ha en skön lördag vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera