fredag 8 november 2013

Molnen har parkerat

Nu skulle det sitta fint med lite solsken.
Jag tror bestämt vi har haft grått och dimmigt en hel vecka.
Man blir ju less för mindre. Några plus-grader, några regnstänk
och massor av moln. Typiskt novemberväder. Tråkigt novemberväder.
Fast igår hade vi det lite bättre. Molnen var lite högre, solen
ville titta fram och det kändes perfekt för en långledig skogspromenad.


Så jag gick ut med reflexväst över vinterjackan och kameran över axeln.
Det blev en lång skogspromenad. Härligt att riktigt få sträcka ut benen och
höja pulsen. Blev det för häftigt kunde jag ju alltid stanna och fota lite....



Regndroppar hängde i träden. Hade solen lyst hade det glittrat som
kristaller både i träd och buskar..


Det är grått och murrigt överallt i skogen. De sista svamparna
ser vattniga och slattriga ut och de vissna löven täcker marken 
som en brun matta.



Men mossan trivs i den fuktiga väderleken.


Det mesta är ändå brunt och grått - och lite, lite grönt. Ett gult smultronblad 
förgyllde i denna dikeskant.

Den här veckan har jag gjort tre reportage, det artar sig. 
Och i kväll skall jag intervjua en härlig kändis. Det skall bli riktigt roligt, 
något som jag verkligen ser fram emot.

Ha en fin helg, alla ni som tittar in!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar