söndag 10 november 2013

Med barndomsvännerna på Sanna Nielsen konsert

I går kväll var jag tillsammans med mina barndomsvänner
och hundratalet andra på Sanna Nielsen konsert i Trefaldighetskyrkan
i Vasa. Vi bjöds på en kväll fylld med värme och adventsstämning.
Vacker gitarrmusik av Joakim Ramsell och skönsång av
Sanna Nielsen och Singsby Sångkör.



Sanna gav två utsålda konserter i går, lördag. 
Jag är övertygad om att alla njöt av den varma, innerliga och
stämningsfulla konserten fylld med härlig musik. 


Sannas vackra fantastiska röst tillsammans med de ensamma gitarrtonerna
skapade en så fin stämning. Vackert med de fylliga inslagen från bakgrundskören.
Min sambon var så glad att få köra en så stor artist.


Före konserten träffade jag två av mina barndomsvänner på en
av stadens mysiga restauranger. Vi kände alla för en smarrig efterrätt
så vi satsade på en lättare förrätt. För min del blev det en god halloumisallad.


Innan restaurangen fylldes med gäster fotade jag lite
vinkorkar. Den här restaurangen importerar själv sitt goda vin
från vissa utvalda vingårdar ute i Europa. 


Vi barndomsvänner njöt av varandras sällskap i någon timme
innan konserten. Och jag njöt också av en efterrätt bestående av
choklad, mascarponegrädde och hallonspegel.

En underbar lördag!

4 kommentarer:

  1. Jag samlar ju också vinkorkar i en gammal glasurk...hahaha
    glasburk ska det ju stå, fingrarna slinter.
    Vilken finfin konsert ni var på, hon är duktig sångerska Sanna, så jag förstår att din make
    tyckte det var kul att få köra.
    Och god mat blev det...mums.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Ja, en fin konsert var det och en så fantastisk sångerska hon är!

    SvaraRadera
  3. En härlig lyxig lördag. Underbart att njuta av livet. Fint du delar med dig av din glädje/brita

    SvaraRadera
  4. Jasså du också var på konserten, det var jag med. Hon är ju alldeles fantastisk Sanna Nielsen. Tyvärr ekade det alldeles för mycket och jag tror att det kanske var värre när vi satt uppe på läktare. Vet ej hur det upplevdes där nere och jag har aldrig tidigare varit i den kyrkan så det är inte lätt att veta var akustiken är bäst. I alla fall var konserten njutbar förutom just detta.

    SvaraRadera