torsdag 21 november 2013

En runda med Lucas

Det är skönt att kunna ta vara på alla solskensdagar som man får 
under november månad. I går var jag ledig och det var som
klippt och skuret för en långpromenad med hunden Lucas.


Lucas matte var i Helsingfors och Lucas behövde komma ut 
på en av sina dagliga långturer. Kom så går vi!


Vi hann ju inte alls långt innan det blev första pausen.
Vi gick vidare och så kände Lucas doften av grannens lilla
hundvalp Ella. Lilla hunden hade uträttat sina behov runt husknuten
och Lucas var mycket intresserad. Massor av nya dofter, här
skulle inspekteras!


Jag hade tänkt mig en av mina vanliga rundor, men se det var Lucas
inte med på. Nä, han lade sig bestämt ner på marken och 
tittade hemåt. Månne matte kommer snart? 
Vad vill den där jag har med mig idag? Vill hon gå den
här häststigen? Det är ju inget skoj!


Den där som hade Lucas i koppel fick snällt ändra färdväg och
gå den väg Lucas ville. Vi gick förbi dagis och upp mot slakthuset
och så ut på ängarna där grannens får betade förra sommaren.


Det blev en perfekt vandring. Mycket roliga dofter och så fick Lucas
skälla lite åt några höbalar som såg lite konstiga ut också.
Han satte små doftmärken överallt.
En riktigt lycklig hund trots allt.


Nu måste jag sätta mig för att bli fotograferad också.
Kunde det inte räcka med fotona när jag nosar i marken?
Snälla matte, kom hem snart....


Så kommer vi ut i solen och Lucas travar glatt vid min sida 
och svansen går i takt med stegen. Vi går vidare
och får en riktigt skön lång promenad.
Rimfrosten prasslar under tassar och skor.


Kanske jag lägger mig ner en stund och kikar hemåt över ängarna.
Kanske matte kommer hem fortare om jag tittar. Fast, det här
var ju ändå en skön runda! 
Nu går vi hem!

2 kommentarer:

  1. Lit knepiga kan dom vara ibland ,stark vilja också ,ni fick ju en härlig promenad ,kram nette

    SvaraRadera
  2. Så fint och frostigt du har det och så gullig hund...ja att ha hund med sig ger gott sällskap och så mycket trevliga stunder och många flera chanser till frisk luft när de måste ut flera gånger om dan...hiih.
    Jättefina bilder på vacker natur och fin voffs!!
    Ha det så jättegott och trevlig helg vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera