torsdag 28 november 2013

En liten påminnelse om advent

Nu är det inte många dagar kvar av november månad.
Idag far vinden fram med fart. Träden vajar i vindbyarna och 
vinden slipar bort isen på vägen. Vi  har några grader på plussidan,
men den starka vinden gör att det är kyligt.


Här inne har vi det varmt och skönt. Sambon sover på soffan och
jag försöker vara tyst, därför blir det en stund framför datorn.
Lite julstämning blev det igår kväll när jag bakade jultårtor.
Julglöggen från Blossa får vi spara till senare,
när sambon också kan vara med och avnjuta drycken.


Härom kvällen tillverkade jag små pappersgranar.
Det är avkopplande med lite pyssel så här inför advent.
För vår del kommer det att bli en stillsam december.

Be faithful in small things,
because it is in them
that your strength lies.
- Mother Teresa-


3 kommentarer:

  1. Köpte smördeg när jag var i Finland eftersom jag tyckte att
    dom julstjärnorna som jag bakade till Mor blev så goda.
    Ska baka sen någon dag, till helgen ska vi ned till Timrå och ta hand om
    småkillarna när deras föräldrar ska på julfest.

    Den lilla har precis lärt sig att dra sig upp och gå med stöd,
    7 månader är han så han har liiite bråttom,
    men ska han hänga med storebror så får han allt skynda på.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. ÅHH julstjärnor som är så goda!De är dessutom lätta att baka också. Fina julgranar! Ja jisses så det blåser..nästan orkan...

    SvaraRadera
  3. Jultårtor är ju det bästa med julen hm borde inte tänka så men gott ,,, Önskar jag slapp den här stressen med allt som inte fungerar .hoppas vi får nya betalterminalen imorgon annars får jag nippran ,kram nette

    SvaraRadera