måndag 11 november 2013

Dagen efter farsdag

I morse hade vi minusgrader.
 Det var vit vacker rimfrost på marken.
Jag fick lov att skrapa is från bilrutorna innan jag skulle ut på hala vägar.


I går hade vi regn nästan hela dagen. 
Söndag och farsdag och nästan inget dagsljus på hela dagen, så var det.
Vi hade en lite-dagen-efter dag igår. Det var lugnt och stilla här hos oss.
På eftermiddagen tog sonen och jag vår pappa/sambo med ut 
på en bit mat. Det blev mexikanskt. Starkt och gott.

Idag har vi äntligen solsken. 
Och så har vi köldgrader.

3 kommentarer:

  1. Jaha...då mötte det oss ungefär samma syn i morse, vacker frost på löven och sol som förgyllde morgontimmarna, eller ja det är ju nästan förmiddag innan det riktigt orkar upp ovanför trädtopparna, men ändå...Visst gör det sitt till för humöret, trots att man får skrapa bilrutorna...??!!
    Såg att ni varit på konsert med Sanna Nielsen. En fantastisk artist, och jag läste någonstans att hon är den mest tonsäkra artisten vi har just nu, till Carolas stora förtret...
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag har hört enbart positivt om konserten du var på!
    Gårdagen bjöd verkligen inte på något som helst dagsljus,
    så det var verkligen uppskattat med dagens solglimtar! ♥

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att ni hade en Skånetös på besök uppe hos er. Sanna Nielsen är verkligen en fantastisk sångerska.

    Mexikansk mat låter gott för en sådan som mig som gillar kryddor och smak.

    Här nere i söder väntar vi fortfarande på den riktiga kylan men den är på väg. Idag bet det riktigt i vinden och påminde om att vintern snart är här. Vantar och vinterjacka är måste numera.

    Ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera