torsdag 7 november 2013

Tomt och ingenting

Ibland händer det så mycket att man känner sig lite ställd.
Ja, vad skall man skriva om i dagens inlägg? 
Jag kan ju avslöja att jag sällan saknar infallsvinklar
när jag sätter mig ner framför datorn. Men idag är det totaltorka.
I dag vet jag inte vad jag skall berätta om.
Jag kunde ju skriva om den förtjusande kocken Paul
eller de underbara skådespelarna i musikalen på stadens teater
eller varför inte om stelheten som satt sig i mina leder.


Nej, nu vet jag!
Jag vill ju skriva om stjärnhimlen i går kväll.
Efter flera dagar med dis och mer eller mindre ihållande regn
hade molnen skingrats. När vi kom hem i går kväll var himlavalvet
täcket av klart lysande stjärnor. Ni skall veta att det var vackert!
En alldeles svart himmel och så en massa ljus överallt.
Stora och små stjärnor. 
Det är ett av höstens vackra underverk.
Stjärnhimlen.

Chanser får man inte
dom tar man.
- Ziggy i Fighting Star-

3 kommentarer:

  1. Stjärnhimlen är underbar. Jag antar att ni varit på musikalen också. Vilka fina björkkransar ni gjorde damerna och du! Och du fick vackra bilder på ekorren där, litet annat än den Kurre jag visar idag. Riktigt fina inlägg fick jag ta del av här hos dig på morgonkröken! Ha en fin helg! ♥

    SvaraRadera
  2. Stjärnhimlar är underbara!!
    Kikar in för att önska en fin fredag och helg♥
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  3. Jaha då kanske vi stod i"vänthallen" tillsammans med massor med folk.. Vi skall på Fighting star senare..i nov...får hoppas den är bra, vissa säger att ljudet är enormt..ha de bra!

    SvaraRadera