lördag 23 november 2013

Tjuvstartar med pepparkaksbak

När man kikar in i vissa bloggar, främst inredningsbloggar,
ser man att julen börjar närma sig. Det kittlar i fingrarna för många.
Mina julförberedelser brukar inte börja förrän i december.
Fast igår bakade jag julens första sats med pepparkakor.
Lite tidigt, javisst. Men ack så roligt!



Jag har flera olika pepparkaksformar. Några har jag ärvt av min 
mamma, som hjärtan och stjärnor. Det är så roligt att stansa
ut kakorna. Det gäller att få ut så mycket som möjligt av degen.


Bilmodellen var mycket populär när sonen var liten.
Numera satsar jag även på små hjärtan.
Gott med en liten pepparkaka ibland....



När jag tar ut den sista plåten ur ugnen doftar hela huset så ljuvligt av pepparkakor.
Jag sätter mig ner med en kopp av årets goda julte och smaskar i mig 
en (läs: några) nygräddade pepparkakor.


I morse hade vi en vacker soluppgång då halva himlen
färgades röd. Nu har vi +2 grader och mulet.


Snön som kom i förrgår krymper.
Men ännu vitt och vackert i naturen.

Ha en fin lördag alla ni som tittar in till mig!
Tack för alla fina kommentarer!

1 kommentar:

  1. va häftig bilmodell..Få se vad jag "hittar" imorgon då jag skall ha easybaking party, där finns det många olika modeller.Fast visst har jag flere,,men man vill ju ha mer.Visst va soluppgången fin ,,den va ju så röd. Ha de bra

    SvaraRadera