onsdag 20 november 2013

Efter regn kommer rimfrost

Onsdags morgon. 
Solen sänder gyllengula strålar och vi har en 
ljusblå himmel. Idag blir det en ljus dag! Annat var det igår.
Mulet och regn. En sådan där dag då dagsljuset inte riktigt räcker till.



Jag gick runt i den regnvåta trädgården och plockade nedblåsta kvistar.
Så gick jag in för att hämta kameran och knäppte några bilder.


Det var vått överallt. 
Regndropparna hängde i körsbärsträdets grenar.


Syrenen var också prydd med droppar. Men oj,
knoppar av grönt syns ju. Syrenen har omprogrammerat sig för våren, 
eftersom vi haft flera dagar med många plusgrader...


Kärleksörten brinner ännu röd. Den ger lite färg i trädgården.


Herr och Fru Anka skrotar på i gräsmattan. 
De är våta, men lyckliga. Speciellt lyckliga när de får
springa efter mig när jag vandrar runt i trädgården. "Mums, mums,
vad finns här mellan grässtråna. Kanske något litet kryp eller 
något annat godis. Vi vill vara ute heeela dagen!"


Så här såg det ut i morse. Det är minusgrader och rimfrost överallt.
Vackert, javisst. Men också halt på vägarna....


I går kväll fick jag intervjua en mycket intressant person.
Vilken glädje, vilken självklarhet! Trots sitt handikapp är hon
en av Sveriges mest kända personer utomlands.
Tack för att jag fick träffa dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar