fredag 22 november 2013

En dag på sjukhuset

I går var det min sjukhusdag. 
Jag hade tid till min läkare och dessutom
skulle jag få lite mediciner i droppform. Alltid lika roligt att träffa
min fina läkare, fast ändå lite spännande varje gång. För en vecka sedan
gav jag nio rör med blod, och nu skulle jag få veta hur jag verkligen mår.


Jag har en mycket ovanlig kronisk blodsjukdom som gör att jag är mycket
infektionskänslig om mina blodvärden inte är i skick. Men det var dom nu!
För första gången på flera år! Vilken lycka! Jag har haft ett värde
som konstant legat för högt men nu hade även det för första 
gången nått vettiga världen. 


Nu känner jag att jag gjorde helt rätt i våras när jag slutade jobba
 hundratio procent. Det var helt rätt att ta en helledig sommar, vila och bara
njuta av solen. Nu i höst har jag sadlat om helt och hållet och jobbar i ett
lugnare tempo. Åh, nu är jag riktigt glad!


Jag satt i en skön fåtölj med armen på en kudde och
läste lite skvallertidningar medan medicinen droppade in i mitt blod.
Efteråt gick jag upp till sambons sjukrum och hälsade på.
Han är fortfarande inte kry men det blir bättre för var dag.

Man vet inte vilken lycka det är att vara frisk
 förrän man blir sjuk.


6 kommentarer:

  1. Åå grattis till din bättre hälsa vännen :) så glad jag blir med :)
    Dina sista ord där är ju så tänkvärda och så sanna....det får man aldrig glömma!
    Ha det nu så gott
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Det är så sant.. man "hinner" inte fundera över sjukdom så länge man är på bena.. men sen då man faktiskt blir sjuk..då är det inte så kul...Bra då ditt blodvärde va bra! Här har det ju snöat inatt..så nu är det så ljust o fint ute,, man ser inte allt slask, haha...men det regnar väl bort tillbaka kan man tro då det är nästan nollgradigt nu.ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Tro, hopp och kärlek. Arbetet får inte betyda allt - du har så rätt! Barbro

    SvaraRadera
  4. Dom sista raderna...så sanna!! Ibland måste man stanna upp och tänka efter, det är en lycka att få förbli frisk.
    Så klokt och rätt beslut av dej, som också tydligen gav bra resultat. Man lever bara en gång, och då ska man leva rikt och länge...inte jaga runt och kanske varken se eller höra på vägen. Lätt att säga, svårt att följa...Men jag är glad för din skull, och nu är det att hoppas att mannen snart är benen igen.
    Ha en skön helg vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Men vilken sjukstuga ,tur att du har blivit bra i blodet kan man väl säga .Krya på er , Nette

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blir av att läsa det här!! Inspireras av dig och ditt val att sänka tempot, byta bana - du är modig du! Och, ej att förglömmas, klok. :)

    SvaraRadera