söndag 7 oktober 2012

Regndroppar

På eftermiddagen har jag och sonen varit till
min hemgård. Hela dagen har bjudit på regnskurar,
vissa häftigare än andra.






Hagtornsbuskarnas bär lyser röda (med regndroppar).
Midsommarrosens blad är också röda (med svarta prickar).



När jag ringde sambon kunde han berätta
att den sista älgtjuren har skjutits. Årets älgjakt är över!
Ännu har han inte kommit hem, det blev över 12 timmar i skogen idag.
Älgen fick dom sent på eftermiddagen och det var långt inne 
i skogen, inte världens enklaste sak att med muskelkraft
dra ut djuret till en körbar väg.


6 kommentarer:

  1. Hej! Att dekorera ljusen är väldigt lätt, jag köper dekorationer från Panduro, man blötlägger dom i ljummet vatten så de lossnar från pappret, sedan sätter man fast dom på ljuset å så torkar de fast! Läste även att man kunde klippa ut mönster, sätta fast på ljuset med bakplåtspapper över å blåsa med hårtork tills stearinet kom ut på bakplåtspappret, har inte prövat detta! Bara att skrida till verket, vännen! Ha en skön kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  2. Ja vått är det överallt ,tänk vad fort den jakten gick ,hur många djur har dom fått ? kram Nette

    SvaraRadera
  3. Härlig höststämning i dina fina bilder!
    Här i södra Sverige börjar älgjakten imorgon, så då får man väl se upp. ;-)
    Må fint!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Jag har förstått att det är mycket färre djur som får fällas i år. Ja du, jag har också tyckt att det skulle sitta bra med sjöutsikt när man sitter i uterummet, men eftersom många har fått vattnet inpå knuten här är det nog inte värt att önska så mera...
    Jag gillar också att ta en fika i Konsulinnans kafé. Riktigt mysigt där!
    Ha en fin början på veckan!

    SvaraRadera
  5. Helgens väder har varit olika på olika håll ser jag!! Men jättefina bilder fick du ändå...alltid något. Å ännu bättre...snart är frysen full med mat dessutom!! Här har just älgjakten börjat idag, men eftersom vi inte har någon jägare i familjen så förblir nog min frys tom på just älgkött...
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Så regnvått men mycket vackra bilder!
    Ja det har väl blivit mindre älgar i skogen
    men på hemvägen här om kvällen var det nära jag kört på två
    som tog sig över vägen.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera