onsdag 3 oktober 2012

Lite lördagsshopping

I lördags passade jag också på att shoppa lite i Solf,
när jag ändå var till Stundars och till Söderfjärden.
Jag gick in till Cirkas inredningsaffär och stannade en stund för
att prata lite ditt som datt med butiksinnehavaren.


Jag blev så förtjust i väggen som tapetserats med blad ur en gammal bok.
På hyllorna fanns bl.a. goda sylter och olika tesorter. 


Jag fastnade ändå för honung och inhandlade en burk av apotekaren
Gyllenboms förkylningshonung. Det är en riktig dunderkur med honung
smaksatt med eukaluptus, pepparmynta och mentol. 
Jag har redan druckit några koppar förkylningshonung,
den är stark men värmer både skönt och kryddigt.


Några andra småprylar följde också med mig hem.
Snart kommer julpyntet, berättade S.
Nästan så man blir lite sugen....

Ha en skön onsdagskväll!

2 kommentarer:

  1. Mysiga småprylar du fick med dig hem! Ja honung ska ju vara bra mot förkylning men jag använder inte honung, har en sådan där otrevlig upplevelse från att jag var liten och tog en sked med honung , stoppade i mun och hade ett håll i en tand, den känslan känner jag än...! Kram Iréne

    SvaraRadera
  2. Den där förkylningshonungen skulle jag nog ha behövt också...!! Vilken mysig inredningsaffär sen!! Där skulle det nog inte vara några problem att lägga lite pengar...
    Kram kram

    SvaraRadera