fredag 26 oktober 2012

Bitande kallt, annat var det för en vecka sedan

Idag drog nordanvinden in. Den blåste genom märg och ben.
Temperaturen låg kring 0-strecket, men det kändes isande kallt.
Idag behövdes verkligen vinterjackan och vantarna.

Men för bara en vecka sedan, då var det helt annorlunda. 
Då hade vi ännu nästan +10 grader (och mulet förståss).


Då lyste björkarna ännu gula mot den grå himlen.
Idag antar jag träden står kala, gårdagens köldknäpp
och dagens nordanvind har säkert sett till den saken.



På väg ner mot havet lyste vassen ännu gul vid stränderna.
Nu antar jag att vassen fått en mycket gråare framtoning.
Ja, allt ser säkert mycket gråare och kalare ut nu. Kanske lite 
isskorpa på vattnet. Och en och annan liten snöflinga på marken.


För en vecka sedan fotade jag denna mossa. Så härliga trumpeter (visst?)!
Jag undrar hur den har klarat frosten och snön?

Nu skall jag gå ut och ta hand om djuren. Ankorna och kaninerna
vill säkert ha mera mat och få det lite varmt och ombonat till natten.

Till alla mina kära vänner, ha en riktigt skön fredagskväll!

1 kommentar:

  1. Vackra promenadbilder du skriver också målande om dina dagar så jag har en Award inne hos mig som du får hämta ,kram och trevlig helg ,nette

    SvaraRadera